27 wrz 2014

Knedle ze śliwkami na kaszy mannie- bez mąki

No, w końcu się za nie zabrałam, bo aż wstyd- śliwki już tyle czasu 'rządzą' na straganach, a ja dopiero dzisiaj zrobiłam knedle z ich dodatkiem! 
Trochę czasu (pracy nie, bo robi się je bardzo łatwo) trzeba na nie poświęcić, ale warto, bo knedle są naprawdę wspaniałe, z resztą czy jest ktoś, kto nie lubi tych nadziewanych kulek?! :)
Ja proponuję Wam knedle w połowie tradycyjne, czyli ziemniaczane, ale z dodatkiem kaszy manny- zamiast mąki i bez jajka, bo w tym wypadku jest zbędne (kasza manna jest 'łącznikiem').
Najlepiej smakują mi polane stopionym masłem i obsypane cukrem z cynamonem- z czystym sumieniem i Wam polecam taką wersję :)


knedle ziemniaczane ze śliwkami, knedle ze śliwkami, knedle na kaszy mannie ze śliwkami, knedle z kaszą manną ze śliwkami, knedle ze śliwkami bez mąki, knedle owocowe, posypka z cukru i cynamonu, posypka cynamonowa26 sztuk:
* ziemniaki- 600 g
* kasza manna- 200 g
* śliwki węgierki- 13 szt.
    
Ziemniaki ugotować w osolonej wodzie (te bardziej wodniste odparować).
Ostudzić i przecisnąć przez praskę.
Dodać kaszę mannę i dokładnie wyrobić ciasto.
Z masy formować kulki, spłaszczyć na dłoni, na środku ułożyć połówkę śliwki, następnie zlepić i uformować w kulę.
Knedle wrzucać do osolonego wrzątku.
Gotować 1 minutę od wypłynięcia.

Smacznego! :)


knedle ziemniaczane ze śliwkami, knedle ze śliwkami, knedle na kaszy mannie ze śliwkami, knedle z kaszą manną ze śliwkami, knedle ze śliwkami bez mąki, knedle owocowe, posypka z cukru i cynamonu, posypka cynamonowa

knedle ziemniaczane ze śliwkami, knedle ze śliwkami, knedle na kaszy mannie ze śliwkami, knedle z kaszą manną ze śliwkami, knedle ze śliwkami bez mąki, knedle owocowe, posypka z cukru i cynamonu, posypka cynamonowa


6 komentarzy

  1. Uwielbiam knedle! Z kaszy manny jeszcze nie miałam okazji spróbować... ale spokojni - nadrobimy to :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialny przepis, do tej pory jakoś knedle wydawały mi się jakieś trudne, natomiast te dam radę zrpbić:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. jakie piękne knedle, aż mi ślinka leci

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie tutaj:-) Wspaniałe przepisy i zdjęcia. Pozdrawiam z kaszą manna jeszcze nie próbowałam :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja robię z samej kaszy manny. Szybciej się je robi i są przepyszne! Twoje wyglądają bardzo smakowicie, toteż jutro sobie zrobię :)

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za pozostawiony komentarz :)

TOP