3 paź 2014

Cynamonowy placek z manny ze śliwkami

Aż sama jestem zdziwiona, że wcześniej nie pokazałam Wam tego przepisu, a przecież robię go od lat!
Ten wyśmienity placek, to nic innego, jak pieczona manna na jogurcie!
Wariacji smakowych może być mnóstwo: z bakaliami, czekoladą (moja ulubiona wersja), owocami sezonowymi, mrożonymi, kruszonką, a nawet z samą bitą śmietaną- z każdym z tych dodatków (przerobiłam prawie wszystkie ;)) smakuje zawsze genialnie!
Placek jest zwarty, wilgotny, bardzo dobrze się go kroi, przede wszystkim jest banalanie prosty w przygotowaniu, no i tani- jak przysłowiowy- barszcz! :)
Kasza manna, jogurt, jajko, cukier, śliwki, 35 minut pieczenia i placek gotowy!
Ach, czyż to nie cudowny wypiek?! :)))


placek z kaszy manny, ciasto z kaszy manny, placek na kaszy mannie, placek ze śliwkami, ciasto ze śliwkami, ciasto z owocami, placek z owocami, ciasto bez mąki, pieczona kasza manna, kasza manna na jogurcie* kasza manna- 1 szklanka
* jogurt- 1 szklanka
* jajko- 1 szt.*
* cukier- 1/2 szklanki
* cynamon- 1 lekko czubata łyżka
* śliwki- około 15 sztuk

Dodatkowo:
* masło
* kasza manna

Piekarnik nastawić na 175 stopni.
Wymyć śliwki i przekroić na pół.
Kaszę mannę, cukier, i cynamon wsypać do miski.
Wlać jogurt, dodać żółtko, wymieszać łyżką i odstawić na 10-15 minut do napęcznienia kaszy.
Ubić białko i delikatnie wmieszać w masę.
Małą, okrągłą formę wysmarować masłem, obsypać kaszą manną i przelać do niej ciasto.
Na wierzchu ułożyć śliwki i piec przez 35 minut.

Smacznego! :)


placek z kaszy manny, ciasto z kaszy manny, placek na kaszy mannie, placek ze śliwkami, ciasto ze śliwkami, ciasto z owocami, placek z owocami, ciasto bez mąki, pieczona kasza manna, kasza manna na jogurcie

placek z kaszy manny, ciasto z kaszy manny, placek na kaszy mannie, placek ze śliwkami, ciasto ze śliwkami, ciasto z owocami, placek z owocami, ciasto bez mąki, pieczona kasza manna, kasza manna na jogurcie

* post edytowany, wcześniej nie dopisałam jajka… Wybaczcie ;)

14 komentarzy

  1. ciasta na bazie kaszki manny nigdy nie jadłam i jestem ciekawa konsystencji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ślicznie wygląda i pewnie też tak smakuje;) Pozdrawiam Monika www.drinkeatlive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę, że dziś śliwki rządzą:-P Bardzo fajny przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialne! Muszę zrobić koniecznie bo uwielbiam kaszę mannę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oooo, z kaszy mannej! Ciekawa jestem jego tekstury, bo wygląda fantastycznie a nigdy takiego nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie przepisy, zabieram i uciekam do kuchni :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Super pomysł, jestem bardzo ciekawa tego ciacha. W najbliższej wolnej chwili na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. a właśnie się zastanawiałam co zrobić z całą torebką kaszy manny, która jakoś zalega w kuchennych szafkach ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. swietny przepis! zamiast sliwek uzylam brzoskwin ktore zalegaly mi w lodowce i dodalam pol lyzki kardamomu, sama bym zjadla calosc mnnniam!
    Poza tym ten przepis mnie uratowal bo zapomnialam wczoraj po zakupach wlozyc jogurt do lodowki, a ze mieszkam w cieplym kraju to caly sie 'roztopil' i nie wiedzialam jak go uzyc! na szczescie w placku nie ma problemu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :))) Z brzoskwiniami i kardamonem jeszcze nie robiłam, ale na pewno smakował i pachniał wyśmienicie! :)

      Usuń
  10. Właśnie zrobiłam ten placek... z truskawkami :) Najszybsze ciasto świata :) Smaczne i niesłychanie efektowne....mimo iż niby takie zwyczajne jest NADZWYCZAJNE !!!
    Dziękuję, dziękuję, dziękuję za inspirację:)
    Buziaki i pozdrawiam czerwcowo, truskawkowo, serdecznie .
    Cedra.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fantastycznie!!! :))) O tak, ten placek z truskawkami smakuje nieziemsko- tydzień temu robiłam, dodatkowo polałam sosem waniliowym- obłęd! :) I dziękuję za komentarz, który dodaje siły oraz energii na kolejne eksperymenty w kuchni :))) Również pozdrawiam bardzo serdecznie!

      Usuń
  11. Czy jogurt ma być naturalny?

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za pozostawiony komentarz :)

TOP