13 paź 2014

Miętowe ciasto z białek

Dzisiaj coś dla fanów miętowych smaków…
Ciasto na białkach, puszyste, wilgotne o delikatnej nucie mięty, oblane polewą czekoladową.
Ja swoje ciasto dodatkowo wzbogaciłam barwnikiem- tylko dla kolorystycznego podkreślenia smaku mięty- który oczywiście można pominąć, ale czyż ciasto w tym kolorze nie wygląda uroczo?! :)
Jeżeli więc nie wiecie jak spożytkować białka, a macie chęć na odrobinę słodyczy, to zachęcam do tego wypieku :)


ciasto z białek, ciasto na białkach, ciasto białkowe, białka, miętowe ciasto, ciasto z miętą, mięta z czekoladą, mięta w czekoladzie, ciasto z polewą czekoladową, polewa czekoladowa, ciasto miętowe z polewą, błyszcząca polewaCiasto:
* białka- 200 g (około 6 szt.)
* cukier- 150 g*
* mąka- 170 g
* masło- 170 g (najlepiej klarowane)
* aromat miętowy- pół łyżeczki
* barwnik zielony- opcjonalnie

Polewa:

* czekolada- 100 g ( ja dałam mleczną)
* olej- 1 łyżeczka

Ciasto:

Piekarnik nastawić na 175 stopni.
Masło roztopić w rondelku i ostudzić.
Zimne białka ubijać na pianę, w połowie ubijania wsypać cukier, a pod koniec mąkę.
Wlać przestudzone, stopione masło, wymieszać ponownie całość do połączenia się składników i przelać do formy (u mnie to podłużne forma o długości ok. 25 cm) wysmarowanej masłem i oprószonej mąką.
Piec 45-50 minut.

Polewa:

Połamaną czekoladę wrzucić do małego rondelka, wlać 1 łyżeczkę oleju i- na parze- rozpuścić.
Lekko przestudzić i ozdobić ciasto.

Smacznego! :)



ciasto z białek, ciasto na białkach, ciasto białkowe, białka, miętowe ciasto, ciasto z miętą, mięta z czekoladą, mięta w czekoladzie, ciasto z polewą czekoladową, polewa czekoladowa, ciasto miętowe z polewą, błyszcząca polewa

ciasto z białek, ciasto na białkach, ciasto białkowe, białka, miętowe ciasto, ciasto z miętą, mięta z czekoladą, mięta w czekoladzie, ciasto z polewą czekoladową, polewa czekoladowa, ciasto miętowe z polewą, błyszcząca polewa

* jeżeli do polewy wykorzystacie gorzką czekoladę, to warto dosypać więcej cukru, ja wtedy wsypuję do ciasta 170 g.

12 komentarzy

  1. rewelacja :) a ten kolor wprost ja z katalogu :))))

    OdpowiedzUsuń
  2. To ciasto jest po prostu bajecznie. Wygląda uroczo.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaki cudny kolor. Aż zachęca do jedzenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wręcz ta zieleń odstręcza mnie przynajmniej

      Usuń
    2. A mnie się kolor podoba!!! :) Nie każdemu człowiek dogodzi... :)

      Usuń
  4. Jest śliczne w tej miętowej zieleni :) Idealny odcień Ci wyszedł :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A proszku do pieczenia nie dodajemy ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dodajemy. jakby szanowny Anonimowy dokładnie czytał składniki i wykonanie, to by wiedział, że proszek jest zbędny :)))

      Usuń
    2. A pisać tez można dokładniej..w składnikach jest aromat i barwnik , i co z nimi? wg mnie logiczne co z nimi zrobić, ale trzeba by było poprawić opis.

      Usuń
  6. Jak lubię zielony kolor to jakiś wydaje mi się sztuczny

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za pozostawiony komentarz :)

TOP