25 lis 2014

Sałatka Caprese w nowej odsłonie

Zachwycająca prostotą i wspaniałym smakiem, wszystkim znana- włoska sałatka Caprese, tylko w innej i bardzo ciekawej formie, czyli zamiast plastrów mozzarelli przełożonej pomidorami oraz bazylią jest zmiksowana mozzarella, kolejno pomidorowa warstwa oraz bazyliowy mus zwieńczający górę.
Mimo, że w złej kolejności, to jednak kolory włoskiej flagi są :)
I tylko nie zapomnijcie o chrupiącej bagietce! ;)
Przepis podpatrzony z programu 'Blog kulinarny Angie'- rodzice swoich córeczek (które są fankami serialu 'Violetta') wiedzą o co chodzi ;)))


sałatka caprese, włoska sałatka, sałatka z mozzarellą, sałatka z pomidorami, sałatka z bazylią, mozzarella, pomidory, bazylia, mus z bazylii, bazyliowy mus, kraina miodem płynąca 3-4 porcje:
* mozzarella- 2 szt.
* pomidor- 2 szt.
* bazylia- cała doniczka
* czosnek- 1 mały ząbek
* mleko- 4 łyżki
* oliwa z oliwek- 2 łyżki
* sól, pieprz

Mozzarellę z odrobiną soli i dodatkiem mleka, zmiksować na gładki krem.
Wyłożyć do pucharków/szklanek/miseczek.
Następnie pomidory sparzyć wrzątkiem, obrać ze skóry, wyciąć zieloną część i również zmiksować z odrobiną soli oraz pieprzu.
Pomidory ułożyć na warstwie z mozzarelli.
Bazylię wraz z czosnkiem, oliwą, odrobiną pieprzu oraz soli również zmiksować i wyłożyć na górę.

Smacznego! :)


sałatka caprese, włoska sałatka, sałatka z mozzarellą, sałatka z pomidorami, sałatka z bazylią, mozzarella, pomidory, bazylia, mus z bazylii, bazyliowy mus, kraina miodem płynąca

sałatka caprese, włoska sałatka, sałatka z mozzarellą, sałatka z pomidorami, sałatka z bazylią, mozzarella, pomidory, bazylia, mus z bazylii, bazyliowy mus, kraina miodem płynąca


14 komentarzy

  1. Córeczka namawiala mnie w weekend, żeby dokładnie taką zrobić!:) Przepis widziałaśmy w jej ulubionym serialu "Violetta", a właściwie "Blogu Kulinarnym Angie", bo to zawsze leci wcześniej i jest ze soba powiązane:) Chyba też oglądasz ze swoją małą:) Koniecznie do zrobienia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaa, no to się wyjaśniło, bo w tv widziałam tylko końcowy efekt i później nie mogłam skojarzyć gdzie ja to widziałam :) Ja oglądałam tylko jeden cały odcinek- z tulipanowymi pomidorami :)))

      Usuń
    2. Też widziałam ten z tulipanami!!:) Moja Nadia woła mnie za każdym razem jak tylko zaczyna sie nowy odcienek:)) Już nawet raz je robiłam na imprezę ze znajomymi. Świetnie sie prezentowały na stole jako dekoracja zamiast tradycyjnych kwiatów:) I jeszcze lepiej smakowały:D

      Usuń
  2. pięknie się prezentuje :) grzech nie zrobić takiej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomysł świetny, wygląda cudownie, pewnie się skuszę też na przygotowanie ;) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam Caprese, więc czemu by nie spróbować w takiej postaci? Fajny pomysł:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawie, zdrowo i kolorowo :) Piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Trochę jak przeróbka kulinarnej klasyki dla bezzębnych:) ale naprawdę pomysłowe i ładnie się prezentuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihi, ale mnie rozweseliłaś :))) Ale do bagietki to już trzeba mieć zęby więc zdecydowanie tutaj nie pasuje ;) Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Rewelacyjna propozycja ! Moje smaki i do tego tak pięknie podane ! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda przepysznie, porywam ze sobą, pozdrawiam cieplutko :).

    OdpowiedzUsuń
  9. W tej szklance wygląda jak deser :D

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za pozostawiony komentarz :)

TOP