3 gru 2014

Wyjątkowa polewa do piernika

Mam dla Was baaardzo ciekawą polewę, dzięki której Wasz piernik (i nie tylko) nabierze zupełnie nowego charakteru!
Polewa jest gęsta i bardzo dobrze zastyga, a w czekoladowym smaku delikatnie przebijają się powidła śliwkowe, które nadają lekkiej kwaskowatości- i ten właśnie dodatek sprawia, że polewa ma naprawdę wyjątkowy smak.
Przepis warty wypróbowania więc zachęcam do przygotowania!😊
polewa czekoladowa, polewa z czekolady, polewa do ciasta, polewa do piernika, święta bożego narodzenia, boże narodzenie, wypieki na boże narodzenie, ciasta na boże narodzenie, wigilia piernik, piernik świąteczny, polewa z powidłami, kraina miodem płynąca
* czekolada mleczna- 100 g*
* powidła śliwkowe- 2 czubate łyżki

Do małego rondelka wrzucić połamaną czekoladę, dodać powidła i podgrzewać- mieszając- na bardzo małym ogniu do roztopienia się czekolady i połączenia składników.
Lekko przestudzić i smarować powierzchnię ciasta.

Smacznego! :)

* jeżeli lubicie bardziej wytrawne smaki, to można użyć gorzkiej czekolady

11 komentarzy

  1. Właśnie wyjęłam z piekarnika piernik, miałam przygotować lukier, ale chyba skuszę się na taką polewę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, aż jestem ciekawa czy wybrałaś lukier czy polewę? :)

      Usuń
    2. Miałam niemały dylemat, bo piernik przygotowywałam wg przepisu Babci, ale doszłam do wniosku, że Babcia by się nie pogniewała - zrobiłam Twoją polewę! Rewelacja, polecam gorąco. Po moim pierniku już ani śladu...może jutro wrzucę przepis na bloga, oczywiście z linkiem do Ciebie. Polecam i zapraszam

      Usuń
    3. No to fantastycznie, że polewa się sprawdziła! :)))

      Usuń
  2. Bardzo fajny pomysł, na pewno wykorzystam, dziękuję :)
    Ps. Łaaadnie tu u ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Powoli trzeba brać się za piernik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, dlatego piernik też już jest! :)

      Usuń
  4. Taką polewę zastosuję też na inne ciasta:)

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za pozostawiony komentarz :)

TOP