2 mar 2015

Krem z batatów i serka topionego


Słodko- ostry krem z batatów, z delikatnym posmakiem serka topionego- treściwa, sycąca, w słonecznym kolorze i kapitalnym smaku.
Użyłam serka śmietankowego, ale zupa ta bardzo fajnie komponuje się również z serkiem topionym z dodatkiem szynki, gdyż zupa ziemniaczana lubi dodatek mięsa :)
Możecie też zupę przygotować na 
wywarze mięsnym- będzie miała jeszcze 'głębszy' smak- ja z reguły zup nie przygotowuję na mięsie, ale oczywiście są wyjątki, jak kapuśniak czy tradycyjna grochówka :)
Szybka, łatwa, pyszna...


zupa z batatów, zupa batatowa, zupa ze słodkich ziemniaków, zupa z serkiem topionym, zupa krem, kraina miodem płynąca* bulion warzywny- 1 litr
* bataty- 800 g
* marchewka- 1 szt.
* pietruszka- 1 szt.
* seler- 1/2 szt.
* cebula- 1 szt.
* czosnek- 1 ząbek
* serek topiony śmietankowy- 4 szt.
* koncentrat pomidorowy- 1 czubata łyżka
* suszona papryczka chili- po 1,5 łyżeczki
* sól, pieprz, koperek- do smaku
* olej do smażenia

Do bulionu warzywnego włożyć pokrojone warzywa: marchew, pietruszkę, seler oraz bataty i zagotować.
Cebulę wraz z czosnkiem zeszklić na oleju i przełożyć do do garnka z gotującymi się warzywami.
Kiedy warzywa będą już miękkie, dodać koncentrat, serek topiony oraz suszony tymianek i chili, podgotować przez 2 minuty.
Zmiksować, doprawić solą i pieprzem.

Smacznego! :)

zupa z batatów, zupa batatowa, zupa ze słodkich ziemniaków, zupa z serkiem topionym, zupa krem, kraina miodem płynąca

5 komentarzy

  1. Wygląda super bataty ostatnio wcinam... ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też lubię serki topione w zupie, chociaż zawsze mam wyrzuty sumienia, jak czytam ich etykiety.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam bzika na punkcie czytania etykiet (nawet zaraziłam tą manią swojego męża- co mnie bardzo cieszy!) i zazwyczaj do koszyka trafiają te 'dobre' produkty, jednak czasami- rzadko, bo rzadko- lądują też i te 'złe'... :)

      Usuń

Serdecznie dziękuję za pozostawiony komentarz :)

TOP