17 mar 2015

Zupa-krem ze słodkiej papryki

Zupa z czerwonej papryki w postaci gęstego kremu, o głębokim kolorze i aromatycznym smaku, dzięki chili, bazylii, czosnku i pomidorów, zaserwowana z makaronem- sycąca, treściwa, delikatnie pikantna i bardzo, bardzo smaczna.
Zupę przygotowałam na papryce Corno Di Toro Rosso, znana pod nazwą 'bycze rogi', jest to odmiana dużo słodsza od popularnej papryki, niestety też droższa i rzadziej spotykana, jeżeli jednak natkniecie się na nią, to warto ją kupić i spróbować, bo jest naprawdę przepyszna.
Kolejna z zup, która trafiła na moją listę 'naj' więc serdecznie Was zachęcam do wypróbowania tego prawdziwie śródziemnomorskiego smaku :)


zupa paprykowa, zupa z czerwonej papryki, dania z czerwonej papryki, papryka bycze rogi, kraina miodem płynąca

* słodka papryka czerwona- 250 g
* sok pomidorowy- 1 szklanka
* wywar warzywny- 600 ml
* cebula- 1 szt.
* czosnek- 2 ząbki
* papryczka chili- 3-4 krążki
* świeża bazylia- 2 całe łodyżki
* papryka słodka- 1 łyżeczka
* sól, pieprz- do smaku
* olej ryżowy- do smażenia
* makaron- dodatkowo

W lekko osolonej wodzie ugotować makaron.
W garnku, na oleju zeszklić poszatkowaną cebulę, a kiedy będzie gotowa dodać pokrojony czosnek, chili oraz czerwoną paprykę, chwilę przesmażyć, a następnie wlać wywar warzywny oraz sok pomidorowy i doprowadzić do wrzenia.
Dodać podsmażoną paprykę i gotować przez 15 minut.
Doprawić całymi łodyżkami bazylii, słodką papryką, solą oraz pieprzem i całość zmiksować na gładki krem.

Smacznego! :)

zupa paprykowa, zupa z czerwonej papryki, dania z czerwonej papryki, papryka bycze rogi, kraina miodem płynąca

7 komentarzy

  1. Dostałam ostatnio taką paprykę od teściowej w prezencie:D Czyżby Tobie też trafił się taki okaz??:))) Zupka wygląda przepysznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O nie, ja niestety nie zostałam obdarowana tą papryką i musiałam sobie kupić- na szczęście była dobra promocja w Netto :)

      Usuń
  2. Robiłam bardzo pdobną,pyszna zupa,z ochotą się ją zjada:)

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja właśnie mam ochotę na taką zupę od kilku dni. Chodzi i chodzi, truje, mąci. I jeszcze Twój przepis :P muszę ugotować, no bo cóż innego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też tak mam, że jak już coś zakotwiczy się w głowie, to mąci i mąci, dopóki w kuchni się nie zmąci (głównie mąci mi kromka chleba z Nutellą przed snem...) No w takim wypadku trzeba lecieć po paprykę i robić! :) A tak serio, to spróbuj Karmel-itko, zupa jest naprawdę smaczna :)

      Usuń
  4. Wygląda bardzo apetycznie :) Bardzo lubię zupy kremy, zapraszam do siebie na krem z batatów :)

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za pozostawiony komentarz :)

TOP