23 kwi 2015

Aromatyczne pieczarki po tajsku- z mlekiem kokosowym

Myślałam, że zaskoczę Was tym daniem, że jeszcze nikt nie wpadł na pomysł połączenia pieczarek i mleka kokosowego, odpalam Google, a tu przepisów na MOJE pieczarki w mleku kokosowym jest mnóstwo, nawet u samej Nigelli gości to połączenie!
Ach, i weź tu człowieku wymyśl coś nowego, kreatywnego, coś, czego jeszcze nie było... chyba się nie da! ;)
A co do samego dania, to jest ono zaskakujące i aromatyczne za sprawą świeżego imbiru, kolendry, czosnku, chili oraz mleka kokosowego.
Smaki fantastycznie współgrają ze sobą, tworząc harmonijną i wyśmienitą całość, o której przygotowanie warto się pokusić :)

pieczarki po tajsku, pieczarki w mleku kokosowym, duszone pieczarki, danie z pieczarkami, danie z mlekiem kokosowym, kuchnia tajska, danie tajskie, kraina miodem płynąca


* małe pieczarki- 400 g
* cebula- 1 duża
* czosnek- 3 ząbki
* mleko kokosowe- 400 ml
* świeża kolendra- 3-4 łodyżki
* imbir- 1 łyżeczka
* sól, pieprz, suszona papryczka chili- do smaku
* olej ryżowy- do smażenia
* ryż brązowy- 100 g

Ryż ugotować w osolonej wodzie.
Cebulę pokroić w piórka i zeszklić na oleju, dodać sprasowany czosnek oraz świeżo starty imbir, całość podsmażyć około 1 minutę.
Pieczarki umyć, przekroić na pół i dodać do cebuli, podsmażyć 2-3 minuty i wlać mleko kokosowe.
Całość dusić na małym ogniu, pod przykryciem, do miękkości pieczarek (około 15-20 minut).
Odkryć, jeżeli sos nie jest odpowiednio gęsty, to należy go odparować przez chwilę.
Doprawić solą, pieprzem i papryczką chili oraz posypać świeżą kolendrą.
Podawać z ryżem.

Smacznego! :)

pieczarki po tajsku, pieczarki w mleku kokosowym, duszone pieczarki, danie z pieczarkami, danie z mlekiem kokosowym, kuchnia tajska, danie tajskie, kraina miodem płynąca

Pieczarkowy Tydzień 2015

10 komentarzy

  1. Ostatnio robiłam kurczaka po tajsku, bardzo mi posmakował, więc pieczarki po tajsku też wypróbuję. A z google tak to już jest.. moje pomysły także ciągle podkrada ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihi, no tak, wszędobylski Pan G. ;) Wypróbuj i daj znać czy tak samo dobrze smakował jak kurczak? :)

      Usuń
  2. o rety, o rety, o rety! jestem zauroczona Twoim daniem! skorzystam, jeśli się nie obrazisz :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A proszę bardzo! :) Mam nadzieję, że również po spróbowaniu będziesz zauroczona tymi pieczarami! :) Mnie i rodzinie smakowało bardzo!

      Usuń
  3. Chyba już wszystko wymyślono ;) ale to nie powód, by myśleć dalej nad nowymi smakami. Z chęcią zjadłabym pieczarki w Twojej wersji.

    OdpowiedzUsuń
  4. Prezentują się bardzo apetycznie. Zapraszam do dodania wpisu do mojej akcji Pieczarkowy Tydzień 2015 :) Kończy się jutro już niestety.

    OdpowiedzUsuń
  5. Prezentują się apetycznie.
    Pozdrawiam,
    fit-healthylife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda bosko. Jutro zrobię ponieważ potrawa ta zawiera wszystkie moje ulubione smaki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda bosko. Jutro zrobię ponieważ potrawa ta zawiera wszystkie moje ulubione smaki.

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za pozostawiony komentarz :)

TOP