7 maj 2015

Ciasto z dżemem truskawkowym i galaretką

To ciasto zainteresowało mnie na tyle, że zrobiłam już tego samego dnia, kiedy tylko Małgosia pokazała je na swoim blogu napiecyku.pl.
Ciasto- jak dla mnie- okazało się baaardzo smaczne, jednak mąż trochę marudził, że drażni Go ta mąka orkiszowa...
Ciastu dałam więc drugą szansę i zrobiłam ponownie, z małymi modyfikacjami- tym razem upiekłam jako spód, w prostokątnej formie, na mące pszennej i z dodatkiem dżemu truskawkowego oraz zmniejszyłam ilość cukru, aaa, no i upiększyłam wierzch truskawkową galaretką.
Jeżeli nie przeszkadza Wam mąka orkiszowa, to mimo wszystko, warto pszenną na nią zamienić- zawsze to zdrowiej! :)
Ciasto delikatnie słodkie, z wyraźnym akcentem truskawkowym, proste, a przy tym apetycznie się prezentujące :)
Oczywiście, zachęcam do wypieku!

ciasto ucierane, ciasto z galaretką, ciasto z dżemem, ciasto truskawkowe, wypieki z galaretką truskawkową, wypieki z dżemem truskawkowym, kraina miodem płynąca, truskawki, ozdoby słodki świat

Spód:
* mąka pszenna- 1 szklanka
* masło- 100 g
* jajka- duże 2 szt.
* cukier trzcinowy- 1/3 szklanki
* dżem truskawkowy- 1/3 szklanki
* proszek do pieczenia- 1 łyżeczka

Dodatkowo:
* galaretka truskawkowa- 2 opakowania
* gorąca woda- 800 ml
* truskawki- do ozdoby
* mini rurki czekoladowe- do ozdoby*
Spód:
Nagrzać piekarnik do 180 stopni.
Miękkie masło utrzeć z cukrem na kremową masę.
Ciągle ucierając dodać jajka, a następnie dżem truskawkowy.
Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, przesiać do masy i wymieszać.
Na wysmarowaną masłem i oprószoną mąką blaszkę (wym.27x20 cm) wylać masę i piec przez 30 min.

Dodatkowo:
Galaretkę rozpuścić w gorącej wodzie, ostudzić i wstawić do lodówki do lekkiego stężenia (galaretka powinna mieć konsystencję stałą, ale nie ściętą zbyt mocno).
Galaretkę rozdrobnić i przełożyć na ciasto.
Wstawić do lodówki, do całkowitego stężenia galaretki.
Ozdobić truskawkami oraz czekoladowymi rurkami.

Smacznego! :)

ciasto ucierane, ciasto z galaretką, ciasto z dżemem, ciasto truskawkowe, wypieki z galaretką truskawkową, wypieki z dżemem truskawkowym, kraina miodem płynąca, truskawki, ozdoby słodki świat

ciasto ucierane, ciasto z galaretką, ciasto z dżemem, ciasto truskawkowe, wypieki z galaretką truskawkową, wypieki z dżemem truskawkowym, kraina miodem płynąca, truskawki, ozdoby słodki świat

ciasto ucierane, ciasto z galaretką, ciasto z dżemem, ciasto truskawkowe, wypieki z galaretką truskawkową, wypieki z dżemem truskawkowym, kraina miodem płynąca, truskawki, ozdoby słodki świat

Wpis zawiera lokowanie produktu:
* mini rurki czekoladowe- Słodki Świat

6 komentarzy

  1. Wspaniałe ciasto, aż mi ślinka cieknie.
    Pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładnie się prezentuje Twoje ciasto:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj tak zgadzam się ze wszystkimi superowe ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam, pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Prezentuje się cudownie, aż chce się jeść :)

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za pozostawiony komentarz :)

TOP