8 wrz 2015

Kopytka dyniowe okraszone cebulką na winie

Po kopytkach marchewkowych, wraz z jesienią przyszła pora na słoneczne kopytka dyniowe, które są jednym z moich ulubionych i obowiązkowych obiadów w sezonie jesiennym.
Te wyśmienite kluski przygotowywane są z dyni surowej zmiksowanej na puree, z dodatkiem ugotowanych ziemniaków, a na koniec okraszone fantastyczną cebulką duszoną w słodkim winie.
Akurat tym kopytkom nadałam kształt kółeczek poprzez wycięcie ich kieliszkiem z rozciągniętego ciasta, ale oczywiście można je przygotować tradycyjnie, czyli uformować wałek, lekko spłaszczyć i kroić.
Do dzieła! :)))

gnocchi dyniowe, gnocchi z dyni, gnocchi ziemniaczane, gnocchi z ziemniaków, kopytka ziemniaczane, kopytka dyniowe, kopytka z dyni, dania z dyni, dania z dynią, dania z ziemniaków, kluski, kraina miodem płynąca

Gnocchi dyniowe:
* ugotowane ziemniaki- 250 g
* dynia- 250 g
* mąka pszenna- 300 g (+ do podsypania)
* mąka ziemniaczana- 50 g
* jajko- 1 szt.
* szczypta soli

Cebula:
* cebula- 1 duża szt.
* olej ryżowy/masło klarowane- 3 łyżki
* wino białe, słodkie- 50 ml
* szczypta soli

Gnocchi dyniowe:
Dynię obrać ze skórki i zmiksować na puree, połączyć z ziemniakami uprzednio przeciśniętymi przez praskę oraz jajkiem, dodać obydwie mąki, szczyptę soli i dokładnie wyrobić.
Ciasto podzielić na 3-4 części, i każdą z nich- na oprószonej mąką stolnicy- dłońmi rozciągnąć tak, aby grubość ciasta miała około 7 mm, a następnie wykrawać kółeczka za pomocą kieliszka.
Wrzucać do wrzącej i lekko osolonej wody.
Gotować około 1-2 minuty od wypłynięcia

Cebula:
Cebulę pokroić w piórka, posolić i zeszklić na rozgrzanym oleju.
Pod koniec wlać wino i odparować.

Smacznego! :)

gnocchi dyniowe, gnocchi z dyni, gnocchi ziemniaczane, gnocchi z ziemniaków, kopytka ziemniaczane, kopytka dyniowe, kopytka z dyni, dania z dyni, dania z dynią, dania z ziemniaków, kluski, kraina miodem płynąca

gnocchi dyniowe, gnocchi z dyni, gnocchi ziemniaczane, gnocchi z ziemniaków, kopytka ziemniaczane, kopytka dyniowe, kopytka z dyni, dania z dyni, dania z dynią, dania z ziemniaków, kluski, kraina miodem płynąca

3 komentarze

  1. mniam mniam! pysznie ;-P

    Zapraszam do siebie! www.make-life-green.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne są a ja dziś kupiłam 5 pięknych dyni i juz wiem co zrobię. choć ja robiłam z pieczonej dyni :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepisów na kopytka jest mnóstwo :) Z pieczonej dyni również robiłam, ale tym razem sobie znacznie ułatwiłam pracę i po prostu dynię zmiksowałam- dużo szybciej, prościej, a w smaku równie pyszne :)

      Usuń

Serdecznie dziękuję za pozostawiony komentarz :)

TOP