11 wrz 2015

Najprostszy 4-składnikowy jabłecznik (bez glutenu i nabiału)

Jedno z najprostszych w przygotowaniu i szybkich ciast- biszkoptowe (w którym ubijane są całe jajka) o delikatnej, lekkiej i puszystej strukturze z dodatkiem połówek jabłka.
Ciasto jest ze zdrowej mąki jaglanej, którą można kupić gotową lub po prostu samodzielnie zmielić kaszę w młynku.
Od razu rozwieję również Wasze rozterki dotyczące kaszy jaglanej i uwierzcie mi, że jej gorycz jest kompletnie niewyczuwalna, więc naprawdę nie obawiajcie się o smak!
Jabłka można zamienić np. na śliwki- których teraz pod dostatkiem- a co do aromatu, to można poeksperymentować i użyć innego lub całkowicie go pominąć, tak samo jak cynamon, którym został oprószony wierzch ciasta (jeżeli już zdecydujecie się na ten dodatek, to polecam cynamon wymieszać z cukrem pudrem, gdyż sam jest po prostu cierpki).
Musisz, po prostu musisz wypróbować ten genialny w swojej prostocie przepis!!! :) 

najprostszy jabłecznik, ciasto z jabłkami, ciasto jabłkowe, biszkopt z owocami, biszkopt bez mąki, biszkopt bez glutenu, zdrowy biszkopt, zdrowe ciasto, ciasto bez glutenu, ciasto bez mąki, ciasto jaglane, biszkopt jaglany, kasza jaglana na słodko, kraina miodem płynąca

* kasza jaglana- 100 g (lub gotowa mąka jaglana)
* cukier- 100 g
* jajka- 5 szt.
* jabłka- 4 średnie
* ekstrakt waniliowy- 1 łyżka (opcjonalnie)
* cukier puder i szczypta cynamonu- do posypania (opcjonalnie)

Piekarnik nagrzać na 180 stopni.
Całe jajka ubić z cukrem oraz ekstraktem na bardzo puszystą i jasną masę.
Na koniec delikatnie łopatką wmieszać mąkę jaglaną.
Formę do ciasta (moja ma 27x20 cm) wyłożyć papierem do pieczenia, na całym spodzie poukładać jabłka przekrojone na pół (uprzednio wydrążyć gniazdo nasienne), a następnie zalać ciastem.
Piec 25-30 minut.

Smacznego! :)

najprostszy jabłecznik, ciasto z jabłkami, ciasto jabłkowe, biszkopt z owocami, biszkopt bez mąki, biszkopt bez glutenu, zdrowy biszkopt, zdrowe ciasto, ciasto bez glutenu, ciasto bez mąki, ciasto jaglane, biszkopt jaglany, kasza jaglana na słodko, kraina miodem płynąca

najprostszy jabłecznik, ciasto z jabłkami, ciasto jabłkowe, biszkopt z owocami, biszkopt bez mąki, biszkopt bez glutenu, zdrowy biszkopt, zdrowe ciasto, ciasto bez glutenu, ciasto bez mąki, ciasto jaglane, biszkopt jaglany, kasza jaglana na słodko, kraina miodem płynąca

najprostszy jabłecznik, ciasto z jabłkami, ciasto jabłkowe, biszkopt z owocami, biszkopt bez mąki, biszkopt bez glutenu, zdrowy biszkopt, zdrowe ciasto, ciasto bez glutenu, ciasto bez mąki, ciasto jaglane, biszkopt jaglany, kasza jaglana na słodko, kraina miodem płynąca

Przepis na ten kapitalny biszkopt zaczerpnęłam z bloga Lawendowy Dom, ja tylko proporcjonalnie zwiększyłam składniki, dodałam ekstrakt, posypałam cukrem pudrem zmieszanym z cynamonem oraz zrobiłam odwróconą wersję ciasta.

3 komentarze

  1. Fajne ciacho i piękne zdjęcia! :) Ciekawi mnie, jak smakuje z kaszą - jeszcze takiej szarlotki nie jadłam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Kasza- serio- kompletnie nie jest wyczuwalna, a ciasto ma strukturę tradycyjnego biszkoptu, jest lekkie i puszyste.

      Usuń

Serdecznie dziękuję za pozostawiony komentarz :)

TOP