15 gru 2015

Moja ryba po grecku

Ryba po grecku, to świąteczna klasyka, której nie powinno zabraknąć na wigilijnym stole, ale to zapewne wiecie ;)
Wiadome również jest to, że każdy zWas ma swój przepis na rybę po grecku, ja również i tym przepisem chciałabym podzielić się z Wami- może ktoś tym razem skusi się na 'moją' rybkę? :)
Prosta, jednakże pyszna kombinacja smaków tej potrawy sprawia, że moim stole serwowana jest nie tylko w Wigilię, ale także kilka razy w ciągu roku jako danie obiadowe.

 'Moja' ryba po grecku, to biała ryba obtoczona w mące, usmażona, otulona kruchymi warzywami w sosie pomidorowym, który zawiera w sobie sekretny składnik, bez którego farsz nie smakuje już tak dobrze- wędzoną papryką :)
Może przekonajcie się sami?! :)

ryba po grecku, ryba z warzywami, smażona ryba, ryba w sosie, Wigilia, świąteczna potrawa wigilijna, kraina miodem płynąca

* polędwica z mintaja- 1 kg (lub innej białej ryby: dorsz, morszczuk, panga)
* marchewka- 2 duże
* pietruszka- 1 duża
* seler- 1/4 szt.
* cebula- 1 średnia
* bulion warzywny- 1 szklanka (lub woda)
* koncentrat pomidorowy- 2 czubate łyżki
* listek laurowy- 2 szt.
* ziele angielskie- 4 szt.
* wędzona papryka- 1 łyżeczka
* sól, pieprz- do smaku
* mąka pszenna- do obtoczenia ryby
* olej ryżowy- 1 łyżka

Warzywa obrać i zetrzeć na tarce.
Cebulę drobno posiekać i zeszklić na  rozgrzanym oleju, następnie dodać starte warzywa i całość podsmażyć przez około 5 minut.
Wlać bulion, dodać koncentrat, wędzoną paprykę, listek oraz ziele i dusić do pożądanej miękkości warzyw (ja lubię takie kruche).
Na koniec doprawić solą oraz pieprzem.
Kiedy duszą się warzywa przygotować rybę: rybę posypać solą oraz pieprzem, oprószyć mąką i usmażyć na rozgrzanym oleju.
Porcję warzyw ułożyć na rybie.
Podawać od razu lub schłodzić w lodówce- jeżeli ktoś lubi rybę po grecku w wersji zimnej.

Smacznego! :)

ryba po grecku, ryba z warzywami, smażona ryba, ryba w sosie, Wigilia, świąteczna potrawa wigilijna, kraina miodem płynąca

4 komentarze

  1. No to ja się do ciebie wpraszam bo to chyba najlepsza ryba dla mnie łączy w sobie wszystkie moje ulubione smaki ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłoby mi bardzo miło Cię gościć :) Daj znać kiedy będziesz, a rybkę przygotuję :) Pozdrawiam!

      Usuń

Serdecznie dziękuję za pozostawiony komentarz :)

TOP