20 sty 2016

Placki ziemniaczane z piekarnika

Bardzo lubię placki ziemniaczane, jednak nie zawsze mam chęć na stanie przy patelni i smażenie, dlatego wtedy piekę je w piekarniku- dużo prościej i szybciej :)
Fakt, tak przygotowane placki nie smakują identycznie jak smażone na tłuszczu, są jednak bardziej chrupiące i 'zbite', a przede wszystkim nie są przesiąknięte tłuszczem, przez co są mniej kaloryczne i nie obciążają żołądka!
Dodatki- jak przy tradycyjnych plackach- można komponować wg własnych preferencji, ja  najbardziej lubię z kwaśną śmietaną :)
Tych, co nie jedli placków z piekarnika zachęcam do wypróbowania, być może ta wersja bardziej przypadnie Wam do gustu? :)
A jakbyście mieli chęć na bardziej 'wypasione' placki, to polecam te z marchewką i cukinią :) 


placki ziemniaczane z piekarnika, dietetyczne placki ziemniaczane, fit placki ziemniaczane, placki ziemniaczane bez tłuszczu, kraina miodem płynąca

Około 30 szt. (średnica 7-8 cm)
* ziemniaki- 1,2 kg
* jajka- 2 szt.
* cebula- 1 szt.
* mąka pszenna- 1 łyżka
* mąka ziemniaczana- 1 łyżka (w razie konieczności)
* olej ryżowy- 2 łyżki
* sól, pieprz

Ziemniaki obrać, zetrzeć na tarce o drobnych oczkach, odcisnąć z soku (nie wylewać).
Cebulę bardzo drobno posiekać lub zetrzeć, dodać do odciśniętych ziemniaków, wbić jajka, dodać mąkę i wlać olej.
Sok odlać, a powstałą skrobię dodać do masy (jeżeli jest zbyt mało, to należy dodać do masy 1 łyżkę mąki ziemniaczanej).
Doprawić solą oraz pieprzem, wymieszać.
Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia.
Łyżką nakładać porcje masy ziemniaczanej, lekko spłaszczyć (grubość około 7 mm) i wstawić do nagrzanego piekarnika na 200 stopni.
Piec 30-35 minut, do lekkiego zarumienienia.

Smacznego! :)


placki ziemniaczane z piekarnika, dietetyczne placki ziemniaczane, fit placki ziemniaczane, placki ziemniaczane bez tłuszczu, kraina miodem płynąca

placki ziemniaczane z piekarnika, dietetyczne placki ziemniaczane, fit placki ziemniaczane, placki ziemniaczane bez tłuszczu, kraina miodem płynąca

8 komentarzy

  1. Odpowiedzi
    1. Pewnie, warto spróbować, by być może te 'odchudzone' lepiej podpasują swoim smakiem czy chociażby chrupkością- a skoro tak mało tłuszczu to i opychać się można bez wyrzutów ;))) Pozdrawiam! :)

      Usuń
  2. Bardzo mnie zaintrygował ten sposób przyrządzania placków :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To proszę wypróbować, może zasmakują i w takiej pieczonej wersji? :)

      Usuń
  3. czym zastąpić olej ryżowy? czy ma on jakąś specyficzną konsystencje lub smak? nie mam takiego specyfiku więc zastanawiam się nad oliwą lub olejem kokosowym :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma znaczenia jakiego oleju się użyje. Może być również oliwa z oliwek.

      Usuń
  4. Jestem na diecie już 2 rok i nie mogę jeść wysokokalorycznych i tłustych potraw. Z czasem trudniej sobie powiedzieć stanowcze, nie. Twój przepis na placki ziemniaczane z piekarnika sprawdził się idealnie. Placki zrobiłam troszkę cieńsze i były chrupiące. Bardzo smaczne. Polecam każdemu, nie tylko tym co muszą się ograniczać. Wyśmienite :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi to 'słyszeć' :))) Pozdrawiam i życzę wytrwałości, bo 2 lata na diecie, to mega wyzwanie! :)

      Usuń

Serdecznie dziękuję za pozostawiony komentarz :)

TOP