6 lut 2016

Zupa marchewkowa z soczewicą i ryżem

 Zupa marchewkowa wzbogacona dodatkiem czerwonej soczewicy, podana z ryżem i świeżym koperkiem, która charakteryzuje się pięknym, głębokim i słonecznym kolorem oraz wyjątkowym smakiem.
Mimo, że jest to zupa bez mięsa daje poczucie sytości na bardzo długi czas- dzięki dodatkowi soczewicy, która jest skarbnicą wielu składników odżywczych (białko, kwas foliowy, potas, żelazo, witaminy z grupy B), a przy tym- jak na strączki- jest lekkostrawna.
Marchewka nadaje lekkiej słodyczy, zaś maślanka delikatnej, kremowej nuty...
Jak dla mnie pyszności, zaraz po zupie z ciecierzycy z mlekiem kokosowym, która otwiera listę moich ulubionych 'nietradycyjnych' zup :)
 Koniecznie spróbujcie!

zupa marchewkowa z soczewicą i ryżem, zupa z marchewki, zupa z soczewicy, zupa z ryżem, potrawa z marchewką, potrawa z soczewicą, kraina miodem płynąca

* wywar warzywny / mięsny- 1 litr
* marchewka- 5 średnich sztuk (około 400 g)
* soczewica czerwona- 1 szklanka
* maślanka- 200 ml (jogurt/śmietana)
* koncentrat pomidorowy- 2 czubate łyżeczki
* cebula- 1 szt.
* czosnek- 1 ząbek
* sól, pieprz- do smaku
* olej ryżowy- do smażenia
* koperek- do posypania
* ryż- dodatkowo do podania

Na rozgrzanym oleju zeszklić drobno posiekaną cebulę, kiedy cebula będzie miękka dodać sprasowany czosnek- chwilę podsmażyć, a następnie dodać startą na drobnych oczkach marchewkę.
Całość podsmażyć około 5 minut.
Przełożyć do garnka, zalać gorącym wywarem i doprowadzić do wrzenia, wtedy też wsypać soczewicę.
Przez pierwsze 5 minut gotować bez przykrycia, a następnie przykryć i gotować 10 minut.
3 minuty przed końcem gotowania dodać koncentrat.
Gotową zupę zmiksować, zabielić i doprawić.
Podawać z ryżem, posypaną koperkiem.

Smacznego! :)

zupa marchewkowa z soczewicą i ryżem, zupa z marchewki, zupa z soczewicy, zupa z ryżem, potrawa z marchewką, potrawa z soczewicą, kraina miodem płynąca

zupa marchewkowa z soczewicą i ryżem, zupa z marchewki, zupa z soczewicy, zupa z ryżem, potrawa z marchewką, potrawa z soczewicą, kraina miodem płynąca

9 komentarzy

  1. Wspaniale wygląda:)mam przed sobą nieskończoną listę zakupów,chętnie dopiszę składniki na Twoją zupę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aguś, a wygląda pięknie, bo kolor zupy jest taki ciepły i rozweselający :) A zupa w smaku jest fantastyczna, myślę że Tobie posmakuje! :)

      Usuń
    2. Zrobiłam,bardzo przyjemna w smaku:) ale...albo dodatek maślanki,którą lubię,ale do zupy nigdy jeszcze nie dodawałam,albo,co bardziej prawdopodobne,czosnek,nadaje tej zupie jakiego zapaszku.Myślę,że to wina gatunku czosnku,który mam,bo wczoraj coś zmieniło smak obiadu,a czosnek był dodawany-muszę kupić jakiś inny:(

      Usuń
    3. Aguś, to dobrze, że znalazł się winowajca! Ufff, ulżyło mi :))) Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
    4. To nie Twoja wina,to ten mój czosnek,jakiś mi się taki dziwny trafił.Przepraszam,powinnam się najpierw upewnić co zawiniło,a później komentować.Zupa jest pyszna,przepis przekazałam mojej Mamie:)a ja na pewno ją będę powtarzać:)

      Usuń
    5. Aguś, no coś Ty, nie masz za co przepraszać, nawet jakbyś napisała, że zupa Tobie nie smakowała, to przyjęłabym krytykę! :) Wiadomo jak to jest ze smakiem- jeden się zachwyci, a drugi wybrzydzi ;)

      Usuń
  2. Zupka super pychota! :) Osobiście dodałam jeszcze do tego trochę estragonu, który pasuje również do zupy dyniowej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciszę się Ewo, że zupa trafiła w Twoje kubki smakowe :)

      Usuń

Serdecznie dziękuję za pozostawiony komentarz :)

TOP