25 kwi 2016

Proste ciasto jogurtowe z rabarbarem

Właśnie rozpoczął się sezon na rabarbar więc grzechem byłoby nie upiec chociaż jednego ciasta z jego dodatkiem :) 
I ja ten rabarbarowy sezon rozpoczynam boskim w smaku ciastem jogurtowym, puszystym, miękkim, wilgotnym i pachnącym wanilią.
Pracy przy nim niewiele i przygotowuje się je błyskawicznie, na dodatek bez użycia miksera, wystarczy więc przemieszać składniki niedbale (najlepiej trzepaczką), przełożyć na blaszkę,  a na górze poukładać rabarbar, reasumując: 3-4 minuty roboty, no niech będzie- 5 minut z pokrojeniem rabarbaru :)
Jestem pewna, że Wam zasmakuje więc zmykajcie po rabarbar! :)

ciasto jogurtowe z rabarbarem, ciasto z jogurtem naturalnym, ciasto na jogurcie naturalnym, wilgotne ciasto, proste ciasto z owocami, ciasto z rabarbarem, pomysł na rabarbar, kraina miodem płynąca

* mąka pszenna- 1,5 szklanki
* jogutr naturalny- 1 szklanka
* cukier- 3/4 szklanki
* olej- 1/3 szklanki
* jajka- 2 duże szt.
* ekstrakt waniliowy- 1 łyżeczka
* proszek do pieczenia- 1 płaska łyżeczka
* soda- 1 płaska łyżeczka
* rabarbar- 5-6 łodyg

Wszystkie składniki muszą mieć temperaturę pokojową!
Piekarnik nastawić na 180 stopni.
Mąkę wymieszać z proszkiem oraz sodą do pieczenia.
Do drugiej miski wbić jajka, wlać jogurt, olej, dodać cukier oraz ekstrakt waniliowy i trzepaczka wymieszać- tylko do połączenia składników.
Przesiać mieszankę z mąką i ponownie całość wymieszać, również tylko do połączenia składników.
Ciasto przełożyć na małą blaszkę (moja ma wymiary 20x27 cm) wyłożoną papierem do pieczenia.
Na wierzchu poukładać pocięty rabarbar.
Piec 25-30 minut, a najlepiej do suchego patyczka.

Smacznego! :)

ciasto jogurtowe z rabarbarem, ciasto z jogurtem naturalnym, ciasto na jogurcie naturalnym, wilgotne ciasto, proste ciasto z owocami, ciasto z rabarbarem, pomysł na rabarbar, kraina miodem płynąca

ciasto jogurtowe z rabarbarem, ciasto z jogurtem naturalnym, ciasto na jogurcie naturalnym, wilgotne ciasto, proste ciasto z owocami, ciasto z rabarbarem, pomysł na rabarbar, kraina miodem płynąca

5 komentarzy

  1. Pięknie wygląda! A te kwiatuszki do dekoracji dodają mu niesamowitego uroku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda fantastycznie!
    Pyszne ciasto:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jestem hejterem ale muszę to napisać. Zrobiłam ciasto rabarbarowe wg Twojego przepisu i mam wrażenie, że Ty go nie robiłaś. Ciasto nie mieści się w foremce, której wymiary podałaś powyżej. Ciasta wychodzi na formę do piernika albo chleba! A co za tym idzie nie potrzeba aż tyle rabarbaru ile podałaś w przepisie. A teraz najlepsze - jeżeli piekłaś ciacho 30 minut to gratuluję! Ciasto piekło się prawie godzinę. Chyba pomyliłaś czas pieczenia ciasta rabarbarowego z muffinami. Jestem blogerką i miałam zamiar polecić Twojego bloga u siebie ale nie zrobię tego bo mam wrażenie, że coś tu nie pasuje - zdjęcie do przepisu (cały przepis się nie klei). pzd Agnieszka

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za pozostawiony komentarz :)

TOP