26 wrz 2017

Murzynek

Ciasto przeze mnie zapomniane, a przecież w dzieciństwie tak bardzo uwielbiane- Murzynek z przepisu mojej babci, potem mamy, czyli pokoleniowy ☺️
Mięsisty i mocno czekoladowy, o delikatnym posmaku powideł śliwkowych, który po paru latach 'przerwy' nadal zachwyca smakiem! 😋
Doskonały zarówno z polewą (polecam mleczną z dodatkiem powideł, smakuje czadowo- koniecznie wypróbujcie! Przepis -> klik) jak i posypany cukrem pudrem.
murzynek, tradycyjny murzynek, murzynek z powidłami, ciasto czekoladowe, ciasto z kakao, ciasto z powidłami, kraina miodem płynąca
Blaszka 33x23 cm:
* mąka pszenna- 4 szklanki
* jajka- 4 szt.
* mleko- 2 szklanki
* cukier- 1 szklanka
* masło- 250 g
* powidła śliwkowe- 1 słoiczek (około 300 g)
* kakao- 3 czubate łyżki
* proszek do pieczenia- 1 łyżeczka
* soda- 1 łyżeczka

Piekarnik nastawić na 180 stopni.
W garnuszku zagotować mleko wraz z masłem, cukrem oraz kakao, przelać do dużej misy miksera i lekko ostudzić.
Żółtka oddzielić od białek (białka ubić), dodać je do masy wraz z powidłami i całość połączyć.
Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, przesiać do masy i wymieszać.
Na koniec delikatnie dodać pianę z białek.
Ciasto przelać do dużej formy wyłożonej papierem do pieczenia (bądź wysmarowaną masłem i obsypaną mąką/kaszą manną).
Piec około 40-45 minut w 180 stopniach.
Smacznego! 😋
murzynek, tradycyjny murzynek, murzynek z powidłami, ciasto czekoladowe, ciasto z kakao, ciasto z powidłami, kraina miodem płynąca
murzynek, tradycyjny murzynek, murzynek z powidłami, ciasto czekoladowe, ciasto z kakao, ciasto z powidłami, kraina miodem płynąca






6 komentarzy

  1. Duża blacha?!? No proszę...;-P Potwierdzam, ciacho jest pyszne!:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny przepis :) Tylko nie wiem, czemu w moim piekarniku ciasto było gotowe już po 20 minutach. Jeśli będziecie piec, lepiej zaglądajcie c zasem do kuchni, może u Was też będzie szybciej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko 20 minut?! No to tylko można się ciszyć- o 20 minut szybciej można zajadać się ciastem, no i zawsze to oszczędność :))) Najważniejsze, że ciasto smakowało :)

      Usuń
  3. O ludzie ! Ależ on jest apetyczny i wysoki. Trzeba mi go wypróbować, no nie ma rady :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudne zdjęcia... ciasta nie robiłam, jestem pierwszy raz na blogu, moją uwagę zwróciły właśnie piękne zdjęcia. Gratuluję i już zabieram się za czytanie przepisów :)

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za pozostawiony komentarz :)

TOP