23 wrz 2017

Placki z tartą dynią

Przyszła jesień, a wraz z nią nastał czas potraw z królową jesieni- dynią 🎃
Jako pierwsze poszły w ruch placki, grube i żółciutkie, ze wspomnianą dynią- oczywiście- startą na tarce.
Jako, że wykorzystałam dynię hokkaido, to starłam ją wraz ze skórką- bo ona, jako jedyna ma jadalną skórkę, która mięknie pod wpływem temperatury.
Wystarczy skropić je miodem, bądź syropem klonowym i... nadejście prawdziwej jesieni można świętować! 😜
placki z dyni, placki dyniowe, pancakes z dyni, pancakes z dynią, potrawy z dynią, kraina miodem płynąca
Około 16 placków:
* mąka- 2 szklanki
* mleko- 1 szklanka
* jajka- 2 szt.
* dynia hokkaido- 150 g
* cukier trzcinowy- 2 czubate łyżki
* masło klarowane- 1 łyżka*
* proszek do pieczenia- 1 łyżeczka
* cynamon, gałka muszkatołowa- po 1/4 łyżeczki

Dynię zetrzeć na tarce.
W misce wymieszać wszystkie składniki.
Wylać porcję ciasta (ja nakładałam małą łyżką- sosjerką).
Smażyć na złoty kolor.
placki z dyni, placki dyniowe, pancakes z dyni, pancakes z dynią, potrawy z dynią, kraina miodem płynąca
placki z dyni, placki dyniowe, pancakes z dyni, pancakes z dynią, potrawy z dynią, kraina miodem płynąca
* jeżeli nie jesteście w posiadaniu patelni na której można smażyć bez tłuszczu, to nie dodawajcie masła do ciasta, a przy każdorazowym smażeniu patelnię natłuszczać masłem klarowanym.

3 komentarze

  1. Obłędne! Narobiłaś mi apetytu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś mi się wydaję, że niedługo zrobię podobne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. choć nie lubię słodkich śniadań, takie placki bym wszamała!

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za pozostawiony komentarz :)

TOP